fredag 21. august 2009

Pute eske - tutorial!

Her kommer en tutorial på denne pute esken som jeg laget etter mal fra en Prima blomsteremballasje.

Beklager dårlig bildekvalitet da bildene er tatt i kveldslys.


Alle målene er i Inches med ca. cm-mål i parentes.

Først delte jeg et 12x12'' ark i to. Du trenger bare den ene delen.

Deretter delte jeg arket i 8'' og 4'' , så delte jeg den minste delen i to like store deler (de blir lokkene til esken).



Så brettet jeg inn en limkant på kortsiden av den store delen, deretter brettet jeg den på halve så jeg fikk en 10 cm bred eske.



Her har jeg snudd en av de små delene til lokket og brettet på langs og tvers så jeg ser midten av arket. Jeg har målt 2 cm ut til hver side og markert. Du kan gjerne tegne en oval som du bretter ner sidene etter eller brette en buekant på frihånd!




Her er lokket ferdig brettet!


Begge lokkene snudd på andre siden og teipet i kantene.


Etter lokkene laget jeg vinduet i esken.
Jeg klippte ut en sjablong og jeg tegnet av den innerste cirkeln på innsiden av esken (mangler bilde).
Nederst finner du forskjellige sjablonger du kan bruke til vinduet!


Jeg brukte cellofan til vinduet, som jeg stemplet med vannfast stempelpute på. Deretter limte jeg fast den på innsiden av esken.


Deretter tegnet og klippte jeg ut en cirkel i brun kartong som jeg teipet med 3D-puter på rundt vinduet på utsiden av esken.


Så limte jeg esken sammen og stiftet på det ene lokket i bunnen. Det andre lokket limte jeg et bånd på som hank.
Så til det morsomste: pyntinga!!!

Fiks ferdig!
Lykke til, spør gjerne hvis noe er uklart og link gjerne om du legger ut bilder, moro å se flere eksempler!

















1 kommentar:

Tusen takk for tilbakemeldingene fra dere alle....Kjempe koselig...